"Çin, Doğu Türkistanın en büyük camiini tuvalet yaptı. Mao’nun çocukları Türkistanlı kardeşlerimiz şahsında 2 milyarlık Alem-i İslam’la alay ediyor. Siyasetçiler,Diyanet,Ezher,ulema bugün konuşmayacaksa ne zaman konuşacak?!Susarsan bin yıllık İslam cephesi ikinci Endülüs olur. Susma!"
"Hz Osman(ra) zamanında fethedilen, Selçuklular devrinde Ehl-i Sünnet’in minberi olan, Ali el-kari gibi alimlerin doğduğu, Yusuf Hemedani gibi velilerin yetiştiği HERAT gibi şehirlere sahip AFGANİSTAN üzerinde oynanan oyunları boz, MÜSLÜMANLARI muhafaza ve muvaffak eyle YA RABBİ!" (İhsan Şenocak)
"Ahirette cahilin selametini arzu edecek ne alimler olacak." (İmam Gazali Rahmetullahi aleyh)
Alimler ve diğer tüm sorumlular görevlerini yapacak aksi halde ahirette iş yaman hatta ahirete kalmadan cezalar tamam. Mesuliyyetinin farkında olan
birkaç alim zat çıkmış emr-i bil maruf nehyi ani'l m0nker yapıyorlar tatlı tatlı İstanbul'da meyhaneye gidip içkinin zararını hatırlatıyor dinimizin bunu haram kıldığını bildiriyor. Allah razı olsun hoca efendilerden terkedildiğinde umumi azap ile tehdit edilmiş olduğumuz bir vazifeyi icra ediyorlar hepimiz adına.
Kazakistan’da küresel ısınma nedeniyle tahıl alanları kurudu, binlerce hayvan telef oldu.
Bizdeki ormanların hali malum
Rabbim umumi azaptan Sana sığındık bizi muhafaza et!
Hoca efendileri takdir edip onlara teşekkür edileceğine bazıları rahatsızlık duyup birde üstüne tezviratlar ederek yorumlarda bulunmuşlar şöyle ki:
"İstanbul Yenikapı balıkçı meyhaneleri;
şimdilik kapıları çalıp uyarıyorlar!
aynı düşüncedeki Taliban ve benzeri örgütlerden eksik olan sadece silahları."
"Yengeç, ıstakoz, karides, kalamar vs yemek helal değil" fetvası da verildi zaten! "
Oysa ki; Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı Abdurrahman Haçkalı, konuya ilişkin yaptığı açıklamada
"Diyanet İşleri Başkanlığımızın, bu ürünlerin haram olduğuna dair bir kararı bulunmamaktadır. Örneğin Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu'nun yayımlamış olduğu 'Fetvalar' adlı eserde, haram olduğu hususunda ittifak bulunan yiyecekler sayılmış olup, bunlar arasında deniz ürünleri sayılmamıştır.
"SADECE MEZHEPLERİN GÖRÜŞLERİNE ATIFTA BULUNULDU"
Tartışmaya konu olan kısa fetvada ise sadece mezheplerin görüşlerine atıfta bulunulmuştur. Dolayısıyla Diyanet işleri Başkanlığı'nın bu husustaki tutumu öteden beri yukarıda yayınladığımız açıklamada olduğu gibidir."
Açıklama şöyle:
Kur'an-ı Kerim'de deniz avlarının helal kılındığı ayrıca ifade edilmiştir, 'Size ve yolculara geçimlik olmak üzere deniz avı ve yiyeceği helal kılındı.'
Kur'an-ı Kerim'de, Hazreti Muhammed'in helal ve haramları açıklama-bildirme hususundaki göreviyle ilgili olarak A'raf Suresi'nin 157. ayetinde şöyle bir ifade kullanılmıştır: Peygamber onlara iyiliği emreder ve onları kötülükten sakındırır, yine onlara temiz olan şeyleri helal ve pis olan şeyleri de haram kılar."
Resulullah sallallahu aleyhivesellem, azı dişi bulunan yırtıcı hayvanların ve pençesiyle avlanan yırtıcı kuşların etlerinin yenmesini yasaklamıştır.' Bunun yanında pis ve iğrenç olmaları nedeniyle bazı hayvanların yenmesini yasakladığı da bilinmektedir. Hazreti Muhammed, deniz ürünleriyle ilgili olarak ise 'Denizin suyu temiz, ölüsü helaldir.' buyurmuştur."
Kur'an-ı Kerim gerekse Hadis-i Şerif'lerde bazıları dışındaki diğer bütün türlerin isim olarak zikredilmemesi dolayısıyla farklı hükümlerin ortaya çıktı.
Bütün alimlere göre balık türlerinin helal olduğunu ve Hanefi alimler tarafından balık dışındaki ürünlerin helal kabul edilmemiştir.
Diğer mezheplerin konuya ilişkin görüşleri:
DENİZİN SUYU TEMİZ, ÖLÜSÜ HELALDİR"
"Maliki, Şafii ve Hanbeli alimleri ise Maide Suresi'nin 96. ayetindeki 'deniz avı' ifadesinin kapsamlı oluşunu ve Hazreti Peygamber'in 'Denizin suyu temiz, ölüsü helaldir.' ifadesine dayanarak, deniz ürünlerinin yenilmesi hususunda oldukça geniş bir yaklaşım ortaya koymuşlardır. Maliki ve Hanbeli alimlere göre, deniz hayvanları prensip olarak helaldir.
Ancak timsah gibi yırtıcı hayvanlar helal değildir. Şafii mezhebinde ise aslen suda yaşadığı halde karada da yaşayabilen kurbağa, yengeç, kaplumbağa ve su yılanı gibi hayvanlar habis ve zararlı oldukları için helal değildir. Bunların dışında kalan midye, kalamar, ıstakoz, karides gibi deniz ürünlerinin yenmesi ise helaldir.
Bütün bu bilgiler ilmihal kitaplarımızda mevcut ama okuyan yok kafasına göre söz söyleyen çok.
Medreseler kapatılınca işte böyle söyleni dahi doğru anlamayacak derecede cühela doldu ortalık kaldı yüzlerce müderris açıkta kalmış ve muhtaç duruma düşmüş. Cönertliği ile bilinen Topbaş ailesi (Musa Efendi'nin babası/Osman Nuri Hoca'nın dedesi) her ay Elmalılı Hamdi Yaxır Hoca Efendiye bir zarf içinde belli bir meblağ gönderip ona destek olmuş. Hatta Musa Efendi Kur'an'ı Elmalılı
merhumundan öğrenmiş. Elmalılı merhum da kendisine yapılan bu iyiliğe kadirşinaslık olarak Hak Dini Kur'an Dili tefsirinin bir nüshasını Topbaşlara hediye etmiş. Bugün İLAM kütüphanesine kayıtlı Diyanet'in de tıpkı basımını yaptığı işte bu nüshadır.
ARAPÇA NE MÜKEMMEL BİR DİLSİN SEN
NASILDA BIRAKTIRDILAR SENİ BİZDEN
"Bahçıvan, bir gül için bin dikene su verir."
Medreseler kapatılınca işte böyle cahil söyleni dahi doğru anlamayacak derecedecühela doldu ortalık kaldı yüzlerce müderris açıkta kalmış ve muhtaç duruma düşmüş. Cönertliği ile bilinen Topbaş ailesi (Musa Efendi'nin babası/Osman Nuri Hoca'nın dedesi) her ay Elmalılı Hamdi Yaxır Hoca Efendiye bir zarf içinde belli bir meblağ gönderip ona destek olmuş. Hatta Musa Efendi Kur'an'ı Elmalılı
merhumundan öğrenmiş. Elmalılı merhum da kendisine yapılan bu iyiliğe kadirşinaslık olarak Hak Dini Kur'an Dili tefsirinin bir nüshasını Topbaşlara hediye etmiş. Bugün İLAM kütüphanesine kayıtlı Diyanet'in de tıpkı basımını yaptığı işte bu nüshadır.
Arapçada “Gelmek”
1- أتى: Yakın bir yerden gelmek
2- قدم: Uzak bir yerden gelmek
3- أقبل: Gayret ederek gelmek
4- حضر: Dâvete icâbet ederek gelmek
5- زار: Ziyâret maksadıyla gelmek
6- طرق: Geceleyin gelmek
7- ورد: Azık almak için gelmek
8- وفد: Bir topluluk içerisinde gelmek
Kübra Ülkü
kubraulku.com