Sakın ha!
“Resûlullah aleyhisselâm, “İçinizden birinin, koltuğuna yaslanıp da, benim sözüm kendilerine ulaştığında, bize Allah’ın kitabı yeter dediğini görmeyeyim. Bilin ki, Resûlullah’ın haram kıldıkları da, tıpkı Allah’ın haram ettikleri gibidir” buyurdu” (Ebû Dâvud, Tirmizî, İbni Mâce)
İmran bin Husayn, “Bize Kur’an’dan söyle!” diyene, “Ahmak! Namazı, zekâtı, orucu, Allah’ın kitabında tafsilatlı bulabilir misin? Bunları sünnet tafsil etmiştir” buyurdu (Nesaî).
Said bin Cübeyr, bir hadîs-i şerîf rivayet ettiğinde, “Allah’ın kitabında buna muhalif âyet var” diyenlere, “Size Resûlullah’dan bir hadîs söylendiğinde, sakın ona Allah’ın kitabıyla muaraza etmeyin, karşı çıkmayın. Allah’ın resûlü, Allah’ın kitabını sizden iyi bilirdi” cevabını verdi (Dârimî).
İbni Mes‘ud’un, “Allah dövme yapana ve yaptırana, dişlerinin arasını açana, Allah’ın yaratışını değiştirene la‘net etsin!” buyurdu. Bunu işiten Beni Esed’den bir kadın: “Senin şu şu kadınlara la‘net ettiğini işittim” dedi. İbni Mes‘ud, “Allah Resûlü’nün la‘net ettiğine ben de la‘net ederim. Üstelik bu husus Allah’ın Kitabı’nda vardır” buyurdu. Kadın, “İki kapak arasındakini [mushafın tamamını] okudum; onda senin söylediğini bulamadım” dedi. İbni Mes‘ud buyurdu ki: “Peygamber size ne verdiyse alın, size neyi yasakladıysa ondan sakının (Haşr: 7) âyetini okumadın mı? Allah Resûlü böyle yapmayı yasakladı” (Kettânî).
Âyetlerin şerhi
“Muhaddisler, her hadîsi yazarken, alâkalı ve irtibatlı buldukları âyet-i kerimeleri de başına yazmışlardır. Tefsirlerde de, her âyet-i kerime izah edilirken, irtibatlı hadîs-i şerifler zikredilmiştir. İmam Şâfi‘î, “İmamların (âlimlerin) sözü, hadîslerin; hadîsler de âyetlerin şerhidir” buyurdu.
Şimdi dillerde moda olan, “Benden size gelen sözleri, Kitâbullaha arz ediniz” sözünün, hadîs-i şerif olmayıp, zındıklarca uydurulduğunu, İmam Mâlik, Şâfiî, Ahmed, Beyhakî, Fîrûzâbâdî, Hattâbî, Yahya bin Ma’în, Süyûtî, Kurtubî, Cevzî gibi nice âlim söylemiştir. “Bana Kur’an ve bir misli daha verildi” hadîsi (Ebû Dâvud), Peygamberin sözlerinin Kur’an-ı kerime arz edilmeye muhtaç olmadığını gösteriyor.
Bu bâtıl iddiayı ilk çıkaran Hâricîler oldu. Amelî esaslarda, Kur’an âyetlerinin zâhirî mânâsını her şeyin önünde tuttular. Bunlara muhalif zannettikleri sünneti kabul etmediler. Bu sebeple, sünnetle sâbit olan recm cezasına karşı çıktılar. Hâricîlerin bu tavırları, Şiîler tarafından da sürdürülünce, ulemâ sünnetin dindeki ehemmiyetini daha çok vurguladılar.” (Ekrem Buğra Ekinci)
Hadis İnkârcılarına soruyoruz;
“İslam dini nakil dinidir ve hadisleri de Kuranı Kerim gibi bize nakleden Ashabı Kiram'dır .Kuranı Kerim, Hz. Ebubekir zamanında mushaf haline geldi .Ey hadis inkarcısı Ahmaklar cevablayın:
Ashabı Kiram, Kuran'ı naklederken dürüsttü de hadisleri naklederken mi haşa yalancı oldular?”
Yanlış bir iddia ile cevaben:
“Kuranın onlarca vahy katibi vardı. Resulullah 1 tane bile hadis katibi görevlendirmedi. Kuran ayrıca hafızlarca ezberlendi. Ama hadisler ezberletilmedi. Kuranın Allah tarafından korunma garantisi var. Hadisin yok.” Diyorlar.
Bu tip bilgisizce batıl iddiada bulunan kişilere cevabımız:
Halbuki hadisleri ezberleyeler olduğu gibi yazanlarda vardı ve hemde Efendimiz Sallallahü Aleyhi ve Sellem’in emriyle. İşte sadece bir kaç misal:
-Mekke fethedildiği zaman Resulullah efendimiz Sallallahü Aleyhi ve Sellem ayağa kalktı, fetih hutbesini zikretti. Aslen Yemenli olan, kendisine Ebu Şah denilen bir kimse :
– Ey Allah’ın Resulü ! bu hutbeyi bana yazın, dedi. Bunun üzerine Allah resulü s.a.v : Hutbeyi Ebu Şah’a yazınız, dedi.
BUHARİ : 1.C.265.S – EBU DAVUD : 4.C.3649.)
Efendimiz Sallallahü Aleyhi ve Sellem’in her sözünü(Hadislerini) kaydeden Abdullah İbnu Amr el As’a
Resûlullah ﷺ parmağıyla mübârek ağızlarına işâret etti ve :
– Yaz, Nefsimi elinde tutan Allah’a kasem ederimki, buradan haktan başka bir şey çıkmaz. “ buyurdu.(EBU DAVUD : 4.C3646.N – DARİMİ : 1.C.490.N – HAKİM : 1 / 105)
Abdullah İbnu Amr r.a der ki :
Bir ara biz Peygamber s.a.v’in yanında yazıyorduk. Derken Resulullah s.a.v’e : iki şehirden hangisi, Kostantiniye mi yoksa Rumiyye mi daha önce fethedilecek ? diye soruldu da, Peygamber s.a.v şöyle buyurdu : Hayır ! doğrusu Hırakliyusun şehri daha evvel fethedilecek. “
DARİMİ : 1.C.492.N – AHMED : 2 / 176 – 6607.N – EL ALBANİ S.SAHİHA : 1 / 121 – HAKİM )
– Ya Rasulallah ! senden hadis dinliyorum, hoşuma gidiyor fakat ezberleyemiyorum, dedi. Bunun üzerine Allah resulü Sallallahü Aleyhi ve Sellem :
– Elinden istifade et, diyerek yazmaya işaret etti. “
TİRMİZİ : 4.C.2803.N – AHMED : 2 / 12 – 192 – BEYHAKİ)
“ … Ebu Hureyre radıyallahu anh şöyle buyurur : Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem ’den çok hadîs bilmede Abdullah İbnu Amr hâriç, bana yetişen yoktur. O, beni geçer, zira o yazardı, ben ise yazmazdım “.
BUHARİ : 1.C.267.S – TİRMİZİ : 4.C.2805.N – DARİMİ : 1.C.489.N
“ Benden Kur’ân dışında bir şey yazmayın. Kim benden, Kur’ân’dan başka bir şey yazdı ise onu imha etsin...” sadece MÜSLİM’de geçen ,
Hadis yazma yasağı Kur’anla karışmaması için islamın bidayetinde olan bir yasaktı. Ama sonra bir çok hadiste – hadislerin yazılmasına izin verildi.